15 oktober 2011

one piece ♥

Hejj ^^
Nu e min One Piece bok slut :''c så nu måste jag vänta till jul för att få nummer 59... woho...
och eftersom de flesta som läser det här (?) kanske inte vet vad One Piece är så kan jag förklara:

One Piece är en mangaserie från Japan, ritad av Eiichiro Oda. Det finns 58 böcker på svenska 
och 63 (?) på japanska. Jag har alla 58 böcker :3 Och det är endå inte så mycket som det låter xD
One Piece handlar om en pojke, Monkey D Ruffy (elr Luffy som dom säger i Japan :3) och Ruffy vill hitta skatten One Piece och bli kung över piraterna 8D och serien är verkligen inte så löjlig som det låter nu :P
 så de där är Ruffy... och han far ut på havet och träffar en massa människor som blir hans kompisar och de far vidare osv, och det händer asmycket på deras resor, de kommer till exempel till 
* Baratie - En flytande restaurang på havet
* Lillgård - En förhistorisk ö med massa dinos och 2 jättar
* Den saknade biten av Jaya = Himmelsön - En ö uppe i himlen
* Sjuvatten - En vattenstad (påminner om Venedig)
* Skräckbarken - En båt-ö (en båt som är som en ö fast den flyter omkring) med massa zombies och övriga monster
* Såpbubbelsöarna - Vad låter det som? Öar av såpbubblor ofc, men ne, de e en massa jättestora träd som sitter ihop som en ö, namnet kommer från att det kommer såpbubblor från marken
och massa andra ställen :3 
men jag rekommenderar One Piece till er som har sjuk humor ^^
jag vet inte om det syns vad det står även om man klickar på bilden, men det står:
from now on 
no matter what happens
this symbol on our left arm
shall forever be the sign of our friendship 

och det här är min kära hylla. Fast det saknas 3 böcker eftersom Elin har dom :3

det blev visst ett One Piece inlägg... xD lägger kanske upp ett normalt inlägg senare :3
herrå :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar