25 maj 2014

det sista från Folkis

humhum drog just fram ett svärd från under min dator

jag for till syrran idag för hon hade en massa tips om scrapbooking (tänkte göra en "bok" från mina khs år) och kom hem med en hel påse full av saker
jag hade faktiskt riktigt trevligt för övrigt också, och vi satt ute i solen (ehrm skuggan) & pratade om psykopater :3

& när jag kom hem for jag nästan raka vägen till Linda
vi spelade Buzz och sen kubb!
vi delade in oss i lag så att alla fick vara med alla en gång och kom fram till att man förlorar om man är på lag med Linda
sen såg vi på film & åt vindruvor
Jojjohh: aww de e inga sånna som man kan suga ur :c (pratar om vindruvorna)
vi andra misstolkar ofc
jojjohh: NEJ XD asså ja brukar bita av dom på mitten & suga ur köttet & lämna skalet!
jag: DET DÄR GJORDE INGET BÄTTRE XD

och tydligen så åskar det i både Storby/Torp & Jomala men inte här jag bor
what
& kollar man åsknedslag över Åland så ståre 12
hmmmmmm
nah min dator klarar sig

----------------------

förövrigt så for vi på klassresa i onsdags till Stockholm

först på båten spenderade vi 100 år i Tax Freen för Lottie kom aldrig bort ifrån parfymerna
jag som int kan ett skit om sånt + att jag int har pengar, gick bara runt å luktade sönder min näsa på alla parfymer som hade roliga flaskor

och sen for vi mot Tekniska Museet & gick runt där & såg på 4D film (som förövrigt var ganska usel) och det var tom Game On där så Selli & jag gick upp till högsta våningen för att spela spel från stenåldern (snarare supermario på en urgammal nintendo etc)
Det + ett dansspel på barnavdelningen var det enda roliga
dessutom blev Selli framförallt stalkad av nån utlänning som följde efter oss från 4 våningen till 1 våningen till entren å sen ut & skulle han fått chansen skulle han nog helt klart ha kidnappat Selli elr vrf int oss båda för han gick å titta mot oss hela tiden å var allmänt creepy ;_;


och sen for vi in till Stockholm för att shoppa
jag köpte en svart jättepuffig å fluffig söt kjol i spets
& hårfärg, tror dock jag ska låta mitt hår va i några månader och ha blont hår över sommarn
& första Harry Potter boken & fortsättningen på City of Glass
& en jättefluffig anka med förkläde

och på den tiden hade Selli & jag råkat (RÅKAT) hamna i en porraffär (första nånsin jag sett irl)
+ så hade en kille i 20årsåldern som jobbade på Carlings frågat om Sellis nummer (kvinnan är seriously populär i Sverige.)
och det enda Selli hade köpt när vi hade 1 timme tills att åka var en igelkott.
jag gick å skrattade åt det hela vägen från Gamla Stan till BlueFox
hon hade köpt en IGELKOTT.
fast i slutet av dan hade hon slösat bort alla sina pengar ändå

sen stötte vi på Lottie & Dona helt random utanför Manhattan precis när vi gick & undrade var de var och sedan fick vi asbråttom till bussen

& på båten spenderade vi tid i Tax Freen igen plus att Lottie, Selli & jag hade dansparty i nattklubben
en khsklass var på båten å tom de kom upp och började dansa när de såg oss hoppa omkring

jag hade förövrigt en skitkul resa och är jätteglad att jag följde med på den även om jag i stort sett slutade på Folkis för några månader sen

sen igår hade vi avslutning och om jag ska vara ärlig känns det både konstigt och sorgligt att lämna Folkis
det har hänt så mycket skit det senaste året och jag hatade skolan ända tills de här riktigt sista veckorna då det faktiskt kändes sorgligt varje dag jag for hem därifrån

jag trodde aldrig att Folkisåret skulle få ett bra slut, men tydligen så blev det ännu bättre nu i slutet än hur jag har haft det tidigare i år
och tbh så har det faktiskt gett mig ganska mycket mer livsglädje

jag känner mig som miss america som håller på att ge sitt tacktal ;_;
men jag kommer sakna det
speciellt dehär tjejerna + Bodil


kan dock säga redan nu att jag inte tänker göra en scrapbook av det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar